En beboer har været så uheldig af få en parkeringsafgift, fordi han parkerede kortvarigt og med p-skive henne ved nr. 34, helt inde på fliserne under altanerne, så han ikke holdt og spærrede ude på brandvejen.

Men det skulle han ikke have gjort, for ifølge oplysningerne på sedlen holdt han på vendepladsen!

Der, hvor man må holde kortvarigt, er på brandvejen, og skiltet om dette står jo faktisk også lige der, hvor ”vores” brandvej begynder. Tilsvarende står der et skilt i bøgehækken ved nedkørslen til p-kælderen, som fortæller, at her starter brandvejen mod øst.

Det betyder, at vendepladsen altså strækker sig helt hen til væggen mellem nr. 34 og 36. Og her må man slet ikke holde. Det må man kun på brandvejene og kun i 15 minutter, som der står på skiltene.

Så lad være med at holde derhenne - også helt kortvarigt - selv om I synes, at I netop har været ansvarlige ved ikke at holde ude på vejen og spærre for eventuelle brandkøretøjer.

 

Som I nok husker, så fik vi sidste år lavet et større arbejde på vores faldstammer – især de dele, som løber vandret nede i 1. sals højde. Årsagen var, at de dele af faldstammerne, som løber næsten vandret (bl.a. over cykelarealerne) altid har haft tendens til at stoppe til, så førstesalslejlighederne adskillige gange har haft vandskader af denne grund.

Sidste år fik vi derfor forøget faldet på de næsten-vandrette dele af faldstammerne. Og vi havde alle håbet, at nu var problemerne endegyldigt løst.

Men i sidste måned kunne en beboer i en førstesalslejlighed konstatere, at det ”gurglede” i hans håndvask, og vandet havde svært ved at løbe bort. Vi fik tilkaldt Kloakkompagniet, som kom og spulede faldstammen – og den var ganske rigtigt næsten totalt blokeret af en stor klump størknet fedt m.m. Havde vi ikke fået det ordnet, havde vi sikkert fået endnu en vandskade.

Så problemet er altså ikke fuldstændigt elimineret.

Derfor vil vi bede jer – særligt i førstesalslejlighederne – om at være opmærksomme på, hvis I får problemer med, at vandet ikke vil løbe væk fra køkkenvask, håndvask eller bad. Eller hvis I hører ”gurgle-lyde” fra afløbene. Og meddel det straks til bestyrelsen, så vi kan få undersøgt, om spuling af faldstamme er påkrævet.

Samtidig vil vi opfordre ALLE beboere til at gøre en indsats for at holde afløb og faldstammer ’i god form’!

Det kan I gøre ved med jævne mellemrum at hælde en kedel kogende vand i jeres afløb. Særligt køkkenafløb kan let blive tilstoppede, da der tit kommer fedt, grøntsagsrester m.v. ned i dem. Og hæld gerne det kogende vand derned, lige efter I har benyttet vasken til varmt vand – så er rørene og eventuelle fedtrester allerede opvarmede, og det kogende vand virker derfor endnu bedre.

Boligsiden Bolius fraråder at bruge afløbsrens, kaustisk soda og andre skrappe midler: Dels er de stærkt ætsende, dels er de ikke gode for miljøet – og faktisk kan man risikere, at midlerne opvarmer rørene så meget, at de deformeres.

 

Et kort og ret intetsigende svar fra KUA. Men det kan de blive interessant at se, hvordan de vil ”ombygge tilkørselsforholdene”, så vi ikke bliver vækket af lastbiler kl. 5 om natten.

 

Hej Jørgen

Blot til afklaring – der bliver altid fulgt op ift. dine henvendelser.

HCS er ikke længere på opgaven men der er en ny operatør vi skal have kørt ind – City Container.

Jeg har fået oplyst at Hørkram har fået tilladelse til at slå deres bakkesensor fra – så det er forhåbentlig på plads.

Vi er i gang med at skrive på udbudsmateriale ift. at få priser ind på at få ombygget tilkørselsforholdene – dette forventes udført sidst på året.

Dit forslag om levering af råvarer dagen før ifm. kantineproduktion er ikke en mulighed, beklager.

 

/(driftschefen)

 

 

 

Så har driftschefen på KUA endnu en gang fået en lille "hilsen" – med kopi til rektor og til universitetets direktør.

 

 

 

Til (driftschefen)

Det er godt nok irriterende, at man skal henvende sig igen og igen om det samme problem, uden at der bliver gjort noget effektivt ved det. På vegne af beboerne i Universitetshaven Vest og A/B Universitetshaven har jeg nu skrevet til jer talrige gange gennem 1½ år om den støj, jeres samarbejdspartnere udsætter jeres nærmeste naboer for – stort set uden nogen forbedring.

Og dog: Det lader til, at firmaet HCS ikke længere kommer og tømmer jeres skraldecontainere om natten eller tidligt om morgenen. Og tak for det!

Men Hørkram, som leverer varer til jeres kantiner, de kommer stadig ukristeligt tidligt om morgenen. I dag kom lastbilen kl. 04.50 og kørte igen kl. 05.00 – den 10/9 kom den kl. 05.15. Ja, det er bare et par eksempler, vi sidder jo ikke hver nat og noterer tidspunkter, men disse er typiske. Og det er vi bestemt ikke tilfredse med.

Du har tidligere skrevet, at kantinelederen har haft en ”kammeratlig samtale” med Hørkram, men det har tydeligvis ikke haft nogen effekt. Du har også skrevet, at I overvejer en ”alternativ tilkørsel”, men det bliver vel næppe foreløbig, så der er stærkt behov for en ny samtale med Hørkram, og den skal IKKE være alt for ”kammeratlig”, men derimod meget bestemt.

Hvad der kan undre er, at Hørkram (udover leverancen ved 5-tiden) ofte har endnu en lastbil hos jer midt på formiddagen. Hvad de leverer, ved jeg ikke, men hvis det kunne blive Hørkrams eneste, daglige besøg, ville vi blive glade. Helt ærligt: Kød og mælk og grøntsager leveret kl. 10 om formiddagen – de er altså også friske næste morgen, da I selvfølgelig har kølerum til opbevaring af madvarer. Vi andre går jo heller ikke ud og køber ind kl. 5 om morgenen for at have HELT frisk mælk til havregrynene, vel?

Derfor vil jeg foreslå, at kantinedriften tilrettelægges sådan, at I hver formiddag får leveret de varer fra Hørkram, som kantinen skal bruge næste dag.

Det kan vel ikke være så svært?

 

 

Venlig hilsen

Jørgen Ørbech

 

For adskillige lejligheder er der større eller mindre problemer med kontakten fra lejligheden og ned til gadedøren. Det viser sig ofte ved, at ringeklokken nede fra gadedøren og op til lejligheden ikke altid virker – eller at døråbning ved tryk på åbner-knappen i lejligheden ikke virker …. enten en gang i mellem, hver anden gang, eller næsten aldrig!

Det dur jo ikke.

For at få kortlagt problemets omfang inden vi tilkalder specialister, er der nu hængt en seddel med et spørgeskema op på hver opslagstavle. I bedes snarest muligt besvare for jeres egen lejligheds vedkommende, så vi kan få løst problemerne.