For nylig har vi haft et tilfælde med affald af flamingo (polystyren), som var kommet i affaldsskakten, hvor det satte sig fast og blokerede skakten. Det koster foreningen (os alle!) penge til en specialist, som skal fixe problemet.

Derfor vil vi lige genopfriske reglerne for bortskaffelse af flamingo.

·     Flamingo må IKKE afleveres i vores genbrugsrum! For det kan ikke genbruges.

·     Hvis man vil putte det i affaldsskakten, så SKAL det brydes i mindre stykker og puttes i de almindelige affaldsposer (15 liter), som anvendes til det almindelige husholdningsaffald. Poserne skal selvfølgelig lukkes.

·     Flamingo kan også afleveres på nærmeste genbrugsstation, som ligger på Herjedalsgade 2-4.

·     Den fjerde mulighed er at opbevare det til næste gang, vi har container til storskrald.

 

I går havde jeg møde med to repræsentanter for kantinedriften på KUA: En kundekonsulent fra det firma, som står for driften og en ”site manager”, som er hende, der er daglig leder af kantinerne.

De vil endnu en gang tale med deres mad-leverandør Hørkram for at få dem til at levere så tæt på kl. 06 som muligt (arbejdet i køkkenerne starter kl. 06).

Desuden vil de forsøge, om de kan få dem til at slå bakalarmen fra. Det er jo ellers en fornuftig sikkerhedsanordning, men den må godt slås fra, hvis bakningen sker på ’et lukket område’. Og med lidt god vilje kan man måske godt kalde arealet det.

Jeg har ikke selv hørt HCS-bilerne de sidste par nætter, så forhåbentligt er det slut med dem!

 

I går modtog jeg denne korte mail fra KUA:

 

Hej Jørgen

Jeg har modtaget svar fra HCS (affald) at de skulle komme efter kl. 7.

Ift. Hørkram så er det at problem at flytte leverancen iom at der skal produceres mad allerede fra kl. 6 om morgenen – Sitemanageren for kantinen tilbyder at stille op til et møde med dig.

 

/ XX  (anonymiseret af hensyn til personbeskyttelsesregler)

 

Til denne glædelige meddelelse har jeg nu svaret:

 

Kære XX.

Tak for din mail.

Det vil glæde mig og mange andre her i bebyggelsen rigtig meget, hvis vi endelig kan slippe for HCS-bilerne midt om natten!

Selv hørte jeg dem ikke i nat. Om det skyldes, at de ikke kom – eller at jeg sov trygt og fast – skal jeg ikke kunne sige. Vi følger situationen.

Med hensyn til Hørkram (og også frugtleverandøren, jeg husker ikke firmanavnet), så vil vi som tidligere nævnt gerne have, at de heller ikke forstyrrer os tidligt om morgenen. Det undrer mig i den forbindelse, at du skriver, at de arbejder i kantinen fra kl. 06.00. For i sin mail af 25. april til dig skrev NN, at de først skal have deres varer kl. 7.00! Det kan jeg ikke helt få til at stemme.

Under alle omstændigheder tager jeg gerne en snak om problemerne med jeres sitemanager, f.eks. på mandag, tirsdag eller torsdag i næste uge. Du har jo mine kontaktoplysninger, så bed ham skrive eller ringe til mig, så vi kan aftale et møde.

 

Venlig hilsen

Jørgen

Kl. 07.07 sendte jeg denne mail til KUA:

 

 

Kære Søren Höffner.

Tak for dit svar af 15. ds.

Både i Universitetshaven Vest og i AB Universitetshaven håbede vi, at det betød, at vi nu – endelig – ville slippe for at blive vækket midt om natten af larm fra tømning af jeres affaldscontainere.

Det er desværre ikke tilfældet.

Her til morgen kl. 04.20 ankom HCS for at tømme jeres containere. Og i dag fik støjen lige et ekstra ”twist”, idet tre mænd højlydt diskuterede nogle tekniske problemer i forbindelse med tømningen – de var selvfølgelig nødt til at tale højt sammen for at overdøve motorstøjen fra lastbilen!

Kl. 05.25 ankom så lastbilen fra Hørkram med varer til jeres kantiner. Men da var der nok en del af vi beboere, som fortsat var vågne. Og nogle af dem, som vel var faldet i søvn igen, fik sig formentlig endnu en ufrivillig morgenvækning.

Det er meget skuffende, at administrationen på KUA åbenbart mangler vilje og/eller evne til at fortælle sine leverandører, hvilket produkt man ønsker. I dette tilfælde: Hvornår man ønsker sine affaldscontainere tømt. Vi synes jo ikke, at det kan være særligt svært at sige til HCS: ”Vi ønsker, at vores affaldscontainere tømmes mellem kl. 7 og 8 om morgenen”. Og hvis de ikke kan eller vil levere denne ’vare’, så finde en anden leverandør.

Vi bor vel omkring 200 personer i Universitetshaven Vest og AB Universitetshaven, og mange af os er i større eller mindre grad generet af al den støj om morgenen. Som nævnt flere gange i vores henvendelser gennem mere end et halvt år, så synes vi ikke, at KUA optræder særligt ’nabovenligt’ i denne sag. I hvert fald ikke du og de øvrige personer fra administrationen, vi hidtil har været i kontakt med. For der sker jo ingen fremskridt, og vores tålmodighed er efterhånden ved at være noget tyndslidt.

Og derfor begynder vi naturligvis at overveje, hvem vi så skal henvende os til for at få forbedret forholdene. For det er bestemt ikke i orden som det er nu.

 

Med hilsen

Jørgen Ørbech

 

 

Kl. 08.14 fik jeg dette svar:

 

Hej Jørgen

Jeg delte din forhåbning om at alt var på plads men sørger for at der endnu en gang sendes besked ud til leverandørerne og ligesom du, kan jeg heller ikke forstå at det skal være et problem.

Jeg tager en tur mere med dem.

 

/Höffner

 

Så var der sør’me svar fra KUA:

 

Hej Jørgen

Denne gang er det vores affaldstransportør. Jeg har bedt den ansvarlige i driften om at tage kontakt til HCS om afhentning på et senere tidspunkt.

 

/Höffner